Verleden tijd

Vanacht de meest bizarre droom ooit gehad, iets over een tentoonstelling in Parijs die zo aangrijpend was dat ik voortdurend liep te huilen, en iets over een boot die zonk waarna de drenkelingen een soort musichall opvoerden tussen de wrakstukken. Er liep veel bekend volk rond, in die droom. Vooral mensen die ik al in eeuwen niet meer gezien heb. Grappig genoeg heeft één ervan mij net deze morgen een mailtje gestuurd.

Het doet me denken aan de discussies over toeval en lot en zo. Voor mij is dat simpel: hoe langer je iemand niet gezien of gehoord hebt, hoe groter de kans dat je denkt: “tiens, dat is nu eens lang geleden se”. Met andere woorden: het is eerder logisch dan toevallig.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Lopende zaken

Geef een reactie

