The End of Mister Y

Boeken, en liefst veel. Ik moet dringend nog eens de inventaris opmaken van wat er nog ongelezen op de plank staat. Ik probeer mezelf te beperken tot een goede halve meter, maar ik vrees dat mijn laatste Amazon-uitstap dat voornemen heeft ondermijnd.

Meestal lees ik drie tot vier boeken tegelijk. Er ligt steevast iets naast (of in, of onder) mijn bed. Probleem: ik val in slaap na twee bladzijden, max. Bedboeken mogen dan ook niet te lastig zijn, anders kan ik elke avond weer herbeginnen. Vandaar dat het vaak over herlees-dinges gaat. Harry potter, bijvoorbeeld (voor de zesde keer). Of kortere verhalen.

Dan is er een treinboek, in mijn megagrote computertas. Ik haal van hieruit naar Brussel op zijn best een 40-tal bladzijden. Meestal  zit ik wel teveel te tetteren, en dan zakt het al snel naar geen bladzijden. Maar bon, gemiddeld draai ik er zo een boek per maand door.

En dan is er het woonkamerboek, voor als ik beneden zit en wil lezen. Meestal volumes die te zwaar zijn om treingewijs mee te sleuren. Hardcovers en zo. Of zoals nu: The Complete Far Side. Voldoende volume om er een extra treinkaartje voor te moeten kopen. Dus thuis te lezen, in de zetel. in dit geval: hij ligt open op de salontafel en als ik langskom bekijk ik een paar pagina’s cartoons. Met mate consumeren dus, maar wel hilarisch.

Maar bon: het treinboek van het ogenblik is dus The End of Mister Y van Scarlett Thomas. Haar vorige boek PopCo was… mjah, ik weet het eigenlijk niet. Wijze dingen over getallenreeksen en priemgetallen en codes breken en zo, maar slap verhaaltje. Mr Y valt me voorlopig beter mee.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Boeken en zo

Geef een reactie

