Satellieten

Vandaag is het een dagje satellietkantoor. Leuk is dat, in hartje Gent. En omdat hier werkelijk geen zak te beleven valt behalve deftig doorwerken, is het dat wat op de agenda staat. En ook een korte middagpauze, in mijn favoriete stad. Het is een echt cadeautje, zoiets.

Zoals elke keer als ik hier kom werken, vraag ik me af waarom ik eigenlijk absoluut naar Brussel moet pendelen. Op zich is dat geen ramp. Mijn aansluitingen met het openbaar vervoer zijn meer dan degelijk, en het geeft me leestijd. Maar aan de andere kant: ’s morgens om 7u42 een tram nemen en exact twintig minuten later kunnen inloggen …. ik mag niet teveel nadenken over hoeveel tijd me dat wekelijks zou uitsparen (een uur of 8, maar bon). En hoeveel stress.

Om nog maar te zwijgen van het feit dat nu altijd alles in het weekend moet, omdat ik tijdens de week te laat thuis ben om nog iets open te vinden (behalve dan de supermarkt) en dat ik over de middag in Brussel eigenlijk zelden buiten geraak. Iets oppikken dat je besteld hebt, een paar sokken uit de Hema, een cadeautje voor een verjaardag… veel makkelijker hier, waar ik mijn weg ken. En ook overal in het Nederlands bediend wordt.

Enfin, zucht…. it’s fun but it comes at a price

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Lopende zaken

Geef een reactie

