Spinalarm

Ik zie niets, zonder bril. Echt, geen steek, behalve wat vlak voor mijn neus gebeurt. En toch. Om 5 uur deze morgen, in het halfduister, zit ik even aan mijn laptop in de slaapkamer (slapeloosheid, het is ook iets). Zonder bril, dat lukt nog net. En opeens zie ik ze, vanuit mijn ooghoek, eigenlijk zo goed als achter mij. Ze komt vanonder mijn bed gekropen. IEUW!!! Dilema: “ik wil dat beest niet afslachten” versus “ik zou de volgende maanden graag in mijn bed willen durven slapen”.  Ik ga voor de optie “slapen”. Tweede dilemma: en nu? Ik vind dode spinnen eigenlijk net zo eng als levende. En ik durf er niet naar meppen want als ik er naast zit…? En als ik ze wel raak, dan kraakt ze zo eng, en daar kan ik ook al niet tegen.

Enfin, ik ben op mijn bed gesprongen met een schoen in mijn hand. Ik heb de schoen op de spin laten vallen. Ik heb mijn hand in de schoen gestopt en heb met de moed der wanhoop een beetje kracht gezet. Ik kon kotsen toen ik het gekraak hoorde en besefte dat er enkel een schoenzool tussen mijn vingers en het krakende monster zat.

 

Resultaat: de rest van de nacht nachtmerries, vreselijk schuldgevoel (ocharme, die spin) en een schoen die bovenop dat lijk gaat blijven staan tot ik iemand vind die het komt opruimen. Want ik durf daar dus helemaal niet naar kijken.  Een heel klein beetje verknipt, dat is alles.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Lopende zaken

Geef een reactie

