Probleem

Ik ben een ramp als het op eten aankomt. Ik kook graag en veel, maar voor mezelf zorgen doe ik buitengewoon slecht. Ik eet staand aan de koelkast, graai gewoon wat er ligt en sla dat naar binnen zonder er veel over na te denken. ’t Is erg, al jaren.

Mijn nieuwe voedingsstijl laat dat echter niet toe. Honger dat ik heb, honger. Eerste les van veggie gaan: plan je maaltijden, en zie dat je voldoende energie binnenkrijgt. Op sla en tomaten zal het echt niet lukken en dus moet ik alternatieven verzinnen voor de calorierijke snacks die ik anders naar binnen prop.

Daarnet dus even naar de Delhaize (foodwalhalla) gefietst en thuisgekomen met: groensels (veel, heel veel), fruit, sap, pitten, rijst (iets wat ik anders vanzeleven niet maak), bulgur, tarwekorrels. Voedsel, quoi. En wat kaas, maar niet teveel. En melk op basis van rijst. En koriander. En scheerschuim, maar dat terzijde.

In elk geval: ik heb een kwartier in mijn potten geroerd en dat heeft opgeleverd: basmatierijst met champignons, koriander en pompoenpitten.

En als dessert: een sapje van bosbessen, sinaasappelsap en citroensap (met een lepel vanillesuiker erbij, maar alle begin is moeilijk)

Et voila.

Dat hele plangedoe lijkt me moeilijker om vol te houden dan het veggie-gebeuren, maar dat zie ik dan wel weer.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Culinaire Toestanden

Geef een reactie

