Niet, als in “echt niet”

Niet geslapen, hele nacht gepiekerd over de saus voor bij de pasta. Wat belachelijk is, wegens: ik vind daar wel iets op, want ik vind daar altijd wel iets op. Zo ben ik nu eenmaal.

Wat ik vannacht heb uitgespookt ipv te slapen:

  • piekeren, dus, over sjalotten en witte wijn
  • twaalf keer dezelfde paragraaf uit Oliver Twist gelezen, wegens te moe om door te hebben wat er nu eigenlijk stond
  • elke keer als ik op het punt stond om weg te doezelen: krampen krijgen
  • 27 keer opgestaan, naar de badkamer gelopen en gedacht: ’t zijn zenuwen meid, niets anders.
  • als ik er dan toch in geslaagd was om even weg te zakken: een gastronomische weekend organiseren in de Ardennen, in wel heel onaangenaam gezelschap
  • voortdurend denken: never again, echt niet.

Doodop dus, en de dag moet nog beginnen. Ik hoop van harte er tegen een uur of drie door te zijn.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Lopende zaken

Geef een reactie

