Gent in de ochtendzon

Vandaag opnieuw een dagje satellieten. En met de tram gekomen. Zo heerlijk rustig dat dat was. Eigenlijk was mijn frank zelfs niet eens gevallen. Tot ik aan een school passeerde en me realiseerde dat het er echt wel ongewoon kalm was, zo rond kwart voor acht ’s morgens. Lang weekend voor de meesten, dat dus. En lijstjestijd:

De voordelen van werken als iedereen met zijn lui gat thuis zit:

  • je hebt een halve tram voor jou alleen (die rijdt wel met zondagsdienst, denk ik, maar bon)
  • amper verkeer, en dus raakt die tram sneller waar hij moet zijn
  • iedereen is veel meer ontspannen, zelfs de mensen die wel aan het werk zijn
  • als je tijdens de middag eens buitenloopt, ben je meteen in vakantiestemming
  • het is goed voor je plichtbewustzijn: kijk eens, ik ben wel aan het werk
  • je mailbox ontploft eens niet

Altijd al graag gedaan, eigenlijk, zo op van die rare dagen komen werken.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Werkdinges

Geef een reactie

