Middagpauze

Er staat een groepje mannen voor de ingang van het hotel. Ze zijn duidelijk beschonken, al is het pas iets na de middag. Ze roken. Ze staan wat te lullen. Bulgaren of zo, denk ik. En ja hoor, ze krijgen me in de gaten. Ze fluiten en gesticuleren, en één ervan begint in zijn beste Vlaams “juffrouw, juffrouw” te roepen. En ik vraag me af of ik dat nu als een compliment moet bekijken.

Ik sta op de trappen van het bibliotheekgebouw te wachten op mijn lunchgezelschap. Een vrouw met een hilarisch fout kort rokje dat de naden van haar kousen laat zien. Op de fiets. En een heel grappige papa. Die zijn zoontje voorop in de fietstoel heeft gezet. En nu luidop “Kalinka” ten beste geeft, in iets wat ik in al mijn onkunde als een tenor zou omschrijven. Voor het hele plein. En het kind dat kraait van plezier. Ik weet het wel zeker: dit is waar herinneringen van gemaakt worden.

De Fnac, op de middag. En een rij van hier tot ginder als ik binnenkom. Op zoek naar het boek van Pollan, waarvan ik niet weet of ik nu tussen de kookboeken of bij de gezondheidsafdeling moet gaan zoeken. Een supervriendelijke mens helpt me verder. Ik  koop ook de nieuwe cd van Flip Kowlier, en die maakt me nu al de hele middag gelukkig.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Lopende zaken

Geef een reactie

