Een traag weekend

Het wordt echt wel huisje spelen, tegenwoordig. Afspreken op vrijdagavond voor een gezellig etentje bij de buren. Ik kan dat niet eens deftig uitleggen, hoe geestig het is om sympathieke buren te hebben.  Dit stuk van de straat heeft een perfect evenwicht gevonden tussen elkaar met rust laten, en aan elkaar eens iets kunnen vragen. Of eens samen een glas drinken. Mijn buren: ik zie ze graag.

Enfin, etentje dus, met als kleine zonde wat zalm in de quiche en als grote zonde teveel (veel te veel) wijn. En dan nest in, en ’s morgens uitgebreid ontbijten en wat rondlummelen op de rommelmarkt hier net om de hoek. De troep die mensen bijhouden, het is onvoorstelbaar. Soms denk ik echt dat we met zijn allen eens dringend een derde van alles wat we hebben zouden moeten wegdoen. En niemand mag nog iets bijkopen voor 2015, tenzij je kan aantonen dat het oude exemplaar onherroepelijk stuk is. Onbegrijpelijk wat mensen allemaal in hun kot proppen. Ik zal er zelf ook wel niet helemaal vrij van zijn, maar echt, serieus, ik denk dat ik alles wat je onder “troep” kan catalogeren bij mij toch in één kast zou krijgen (kijk ik net even over mijn schouder en zie ik een reisgids uit 2001 staan, hmmm, toch eens opruimen, misschien).

Dutje (yeah), een snelle maaltijd (aardappeltjes in de schil, een veggieding en spinazie met rozijnen en pijnpitten) en dan naar Sint-Niklaas voor een kwis. Als 19de je prijs gaan kiezen betekent: op zoek naar iets nuttigs tussen nog meer rommel. Laat thuis, met iets teveel Leffe op. Als een blok in slaap gevallen. Samen ontbijten. En nu weer alleen. Ik ben slecht in huisje spelen. Of nee, ik ben daar goed in, maar het mag niet te lang blijven duren. Ik en mezelf, voor de rest van de dag: sounds like a plan.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Vrije tijd

Geef een reactie

