Megaweekend – stresskip

Ik heb een superweekend achter de rug, echt. Ik heb vanalles gedaan: gepoetst tot de keuken glom, massa’s mensen van voedsel voorzien (inclusief een stressende buurvrouw en een vriendin met een communicantje en 15 eters). Ik heb bijzonder boeiende, maar niet voor publicatie vatbare avonden gehad. Ik ben gaan picknicken met de redactie van Gentblogt, in het allerleukste parkje van gent (http://www.gentblogt.be/2010/05/23/dag-van-het-park-prelude – zoek de Greet). Ik heb meubels verhuisd. Ik heb de kussens uit de zetel gehaald en ben in de zon languit aan het luieren gegaan met een boek binnen handbereik (Oliver Twist – een reread die me terugkatapulteert naar de zomer van 1983). Ik heb gelachen, gedronken, goeie dinges gezien op tv en dvd (The Office, o.a.). Ik ben opnieuw begonnen met Runescape. Mijn mama was hier, en de Moozies waren in de buurt. Iedereen die ik ook maar een beetje belangrijk vind heb ik gehoord of gezien (uitzonderingen bevestigen uiteraard de regel).

En nu zou ik dolgelukkig en ontspannen moeten zijn, maar het is al bijna één uur, en ik ben nog wakker en ik voel mijn hart weer in mijn keel kloppen. Brussels Blues, full force. Ik probeer mezelf te troosten met de gedachte dat het maar voor twee dagen is. Woensdag werk ik thuis en vrijdag heb ik vrijaf. Maar het helpt geen zier. Bloeddruk staat op alarmpeil, de volgende hyperventilatieaanval loert om de hoek. Morgen kan ik alweer starten met het gevoel helemaal leeggezogen te zijn. Is dat nu zoveel gevraagd: een beetje rust in mijn hoofd? Comazuipen, zou dat geen leuke hobby zijn?

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Lopende zaken, Werkdinges

Geef een reactie

